Jag minns en sommar då jag mer eller mindre var bosatt i körsbärsträden hemma. En gång var vi borta hos bekanta som hade ett gigantiskt körsbärsträd. Jag klättrade upp och fick ett rep med mig upp. Detta var till för att hissa spannar upp och ner. Upp var de tomma eller innehöll något jag kunde äta. Då spannarna hissades ner var de fulla med körsbär som jag plockat. Då vi skulle åka hem igen ville jag stanna kvar. Dock minns jag inte om jag gjorde det eller ej.

Det blev mycket körsbärssaft den sommaren. De bekanta vi var hos fick också några flaskor av mammas goda saft. Denna saften som vi drack många år efter denna sommaren. Tänk så märkligt det är att komma ihåg en sådan sak. Jag misstänker att det  var min sista sommar som jag var barn. Sommaren därpå hade jag mitt första sommarjobb och körde runt på min moped och hjälpte de gamla med lite av varje.

