Mitt absoluta favoritdjur bland alla skulle jag tro. Anledningen är att jag vuxit upp med dessa fantastiska djur och lärt känna många. Under min uppväxttid köpte vi först en gård precis utanför stan. Att vi köpte gården berodde på att vi hade två hästar installade hos bekanta och träffade dem bara en eller ett par gånger i veckan.

När vi hade köpt gården blev det fler hästar och några tjurar för att hålla värmen under vintern. Jag levde lyckliga dagar på sommaren, jag umgick med mina älskade djur och fick värme och kärlek tillbaka av dem.

Jag minns en kväll då jag efter mycket tjatande fått en bandspelare, ni vet en sådan med handtag och till kassettband. Från radion hade jag spelat in Björn Skifs och ”Hooked on a feeling” och spelade den för hästarna och vrålade med i refrängen.

